- May 13, 2022
Corlin Eyewear satsar på tillväxt genom Zalando Marketing Services

Efter en lyckad lansering tillsammans med Ondrop ligger nu Corlins Eyewears fokus på att skapa hållbar tillväxt och etablera sitt varumärke på nya geografiska marknader. Satsningen innebär bland annat nyttjandet av Zalando Marketing Services (ZMS) och det PPC-upplägg som Zalando erbjuder via ZMS Ad Manager. Att annonsera och sponsra sitt produktsortiment är en viktig grundsten för en lyckad tillväxtstrategi på Zalando.
Ondrop hjälper dessutom Corlin Eyewear med att skapa Brand Homes på Zalando. Ett Brand Home gör det möjligt att bygga varumärkeskännedom genom inspirerande bilder, copy på det lokala språket och egenkomponerade kollektioner. Dessutom skapar ett Brand Home förutsättningar för högre exponering och ökad effekt i annonsering.
Vi gläder oss åt det fortsatta samarbetet och ser fram emot att se Corlin Eyewear växa internationellt!
Corlin Eyewear

Efva Attling lanserar kollektion på flertalet marknader via Zalando Fulfillment solution
Efva Attling har skapat smycken sedan 1996 och är ett väletablerat svenskt smyckesvarumärke som nu med hjälp av Ondrops integration lanserar sin kollektion på flertalet marknader samtidigt via Zalando Fulfillment Solution (ZFS).

Corlin Eyewear satsar på tillväxt genom Zalando Marketing Services
Corlin Eyewear har nyligen lanserat sitt sitt iögonfallande sortiment av solglasögon på flera internationella marknader. Vi kan stolt meddela att Corlin, genom Ondrops sömlösa lager- och orderintegration, nu säljer sina produkter på Zalando i Tyskland, Danmark, Finland och Sverige. För alla parter har samarbetet bara börjat. Corlin Eyewear vill genom bättre exponering, varumärkesbyggande aktiviteter och löpande optimering ta nästa steg på sin tillväxtresa.

Marknadsplatser – en outforskad möjlighet för många svenska företag
Svenska företag och varumärken har länge legat i framkant med ett högt anseende internationellt och digital kompetens av högsta klass. Men är det fortfarande fallet? En sak är säker och det är att det digitala landskapet förändras snabbt och ständigt, precis som konsumentbeteendet. Nya utmaningar och möjligheter uppdagas och vi ser nu en globalt växande trend i plattformshandel och digitala marknadsplatser. Internationella jättar som Amazon och Zalando är två givna exempel, men även lokalt växer fler digitala marknadsplatser fram, som exempelvis Åhléns, Stadium och Elgiganten här i Sverige.

Saddler expanderar via Zalando
Saddler är ett av Skandinaviens ledande accessoarföretag som nu digitaliserar sin B2B handel genom satsningar på digitalt showroom samt direktförsäljning till konsument via plattformar som Zalando med en sömlös integration.

Dedicated utvecklar hållbar handel via marknadsplatser
Det Svenska varumärket Dedicated, med en tydlig värderingsstyrd affärsmodell och hållbart fokus, har inlett samarbete med Ondrop med syftet att automatisera produkt- och orderflöden via externa plattformar.

Utmaningen som skapade en värderingsdriven affärsplattform & nätverkshandel
Att digitaliseringen blir en allt större del av vår vardag har ingen missat. Men för många företag blir det mer av en nödvändighet för att lyckas. Vissa branscher är mer berörda än andra och detaljhandeln en av de som nu genomgår en revolution i hur produkter når sina slutkunder.