Saddler expanderar via Zalando

Saddler är ett av Skandinaviens ledande accessoarföretag som nu digitaliserar sin B2B handel genom satsningar på digitalt showroom samt direktförsäljning till konsument via plattformar som Zalando med en sömlös integration.
Share on linkedin
Dela på LinkedIn

Med ett integrerat order- och produktflöde via Garp affärssystem och PIM, kan Saddler exponera sin kollektion via digitala marknadsplatser med enhetlig produktinformation och full kontroll på sortiment, pris och lager.

Saddler kan nu erbjuda varumärkets produkter till miljontals nya kunder samt öka efterfrågan på nya och befintliga marknader via Zalando digitala marknadsplats som redan har en upparbetad kundkrets. Inkommande beställningar processas automatiskt via Ondrop till Garp affärssystem och distribueras från Saddler’s lager direkt till kunden.

Se Saddler’s produkter på Zalando här.

Solution Partner

GC Solution

Marknadsplats

Zalando

Saddler

As one of Scandinavia’s leading accessory companies, integrating sustainability into everything we do comes naturally, regardless of whether it concerns the environment, fair working conditions, or artisan quality.

Our success requires dedication, in terms of our ability to embrace the latest fashion trends, as well as to contribute to the development of the global leather industry.

Our close, long-term relationships with our suppliers make it possible for us to steer every aspect of production, from which chemicals are being used for tanning to fair wages for the craftsmen. We are proud of our products and are happy to explain how they have been produced. Transparency is a natural driving force for improvement. As is true for our products, every aspect of our work should bear up to any kind of scrutiny.

You can trust in the sustainability of every Saddler accessory, just as you can rely on the supreme quality of the leather it’s made from. This is our promise to you.
Articles

Strategier för framgång på digitala marknadsplatser

Under 2023 ökade våra kunders totala försäljning på digitala marknadsplatser med 320%. Denna exponentiella tillväxt understryker inte bara värdet av att närvara på digitala marknadsplatser utan även behovet av en välplanerad strategi för att maximera resultatet.

Dr Denim
Brand Launch

Dr Denims succé på digitala marknadsplatser

I den ständigt skiftande världen av detaljhandel har teknologi och innovation blivit de viktigaste drivkrafterna bakom framgångsrika företag. Ett lysande exempel på detta är Dr Denim, det framstående modevarumärket känt för sina kvalitetsjeansprodukter. Genom ett innovativt partnerskap med Ondrop har Dr Denim implementerat ett sömlöst integrerat order- och produktflöde, vilket har möjliggjort en omfattande exponering av deras utvalda sortiment på Zalando, Europas ledande online-marknadsplats.

Articles

Digitala marknadsplatser – En väg ut i Europa

Business Sweden stod värd för Swedish E-commerce Academy’s webinar ”Digitala marknadsplatser – en väg ut i Europa” där det diskuterades möjligheter för svenska retailbolag att genom digitala marknadsplatser nå ut i bruset av det enorma produktutbudet online i Europa.

Oscar Jacobson
Brand Launch

Oscar Jacobson lanserar kollektion på Zalando

Oscar Jacobson som är ett av Skandinaviens ledande livsstilsvarumärken för män, har lanserat sin kollektion på den digitala marknadsplatsen Zalando. Med en sömlös API-integration får kunden samma produktupplevelse som i Oscar Jacobson’s egna kanaler.

Articles

Skapa tillväxt på marknadsplatser

För att lyckas på digitala marknadsplatser krävs kontinuerlig analys och optimering, precis som gällande dina egna kanaler. Vi vet att just digitala marknadsplatser är outforskad mark för flera e-handlare där ute. Och det är därför vi finns här, det är vår grej – vi hjälper varumärken att lyckas på digitala marknadsplatser!