Svea automatiserar orderflöden till Afound & Åhlens

Svea automatiserar produkt- och orderflöden för att effektivisera och expandera försäljningen på befintliga samt nya marknader.
Share on linkedin
Dela på LinkedIn

Med en stigande efterfrågan via Afound och Åhléns marknadsplatser fanns ett behov att gå från ett manuellt produkt- och orderflöde till att integrera och automatisera processer, för att på ett effektivt sätt hantera all data på ett ställe och samtidigt öka orderbehandlingshastigheten samt öka tillväxten.

Det svenska modevarumärket Svea har ingått ett partnerskap med affärsplattformen Ondrop med syftet att strategiskt utveckla B2B handeln genom att addera marknadsplatser till befintliga återförsäljare, dels som analysgrund för att identifiera nya marknader men främst för att öka exponeringen av produkter och att nå ut till fler kunder.

Siktet är inställt på att fortsätta att utveckla försäljningen direkt till konsument via digitala marknadsplatser där Svea inom kort även kommer att, via integrationen till Ondrop, lansera produkter på modejätten Zalando.

Solution Partner

Adbriq

Marknadsplats

Afound, Åhléns

Svea

Framtiden tillhör de som vågar tro på sig själva,
och vi har trott på vårt varumärke sedan 1998.
Svea är 90-talets streetwear bland bubbelgumsrosa L.A.-kvarter, kombinerat med det skandinaviskt coola som vi älskar. Alltid med en twist – aldrig en tråkig stund. Välkommen till Svea!
 
Svea är ett svenskt klädmärke som drivs av modefamiljen Wallmansson och grundades 1998 av formgivaren Kiki, även känd som familjens överhuvud. Sedan 2000 har familjen varit ensamägare till bolaget då de övriga medgrundarna tvingades lämna bolaget. 
 
Kiki har en gedigen bakgrund inom modebranschen; Hon har jobbat för flera stora skandinaviska varumärken och företag som Solo, BikBok, och sist men inte minst JC, där hon var designchef under företagets glansdagar under mitten av 90-talet.