- July 8, 2021
Svea automatiserar orderflöden till Afound & Åhlens

Med en stigande efterfrågan via Afound och Åhléns marknadsplatser fanns ett behov att gå från ett manuellt produkt- och orderflöde till att integrera och automatisera processer, för att på ett effektivt sätt hantera all data på ett ställe och samtidigt öka orderbehandlingshastigheten samt öka tillväxten.
Det svenska modevarumärket Svea har ingått ett partnerskap med affärsplattformen Ondrop med syftet att strategiskt utveckla B2B handeln genom att addera marknadsplatser till befintliga återförsäljare, dels som analysgrund för att identifiera nya marknader men främst för att öka exponeringen av produkter och att nå ut till fler kunder.
Siktet är inställt på att fortsätta att utveckla försäljningen direkt till konsument via digitala marknadsplatser där Svea inom kort även kommer att, via integrationen till Ondrop, lansera produkter på modejätten Zalando.
Solution Partner
Marknadsplats
Svea
och vi har trott på vårt varumärke sedan 1998.

Oscar Jacobson lanserar kollektion på Zalando
Oscar Jacobson som är ett av Skandinaviens ledande livsstilsvarumärken för män, har lanserat sin kollektion på den digitala marknadsplatsen Zalando. Med en sömlös API-integration får kunden samma produktupplevelse som i Oscar Jacobson’s egna kanaler.

Skapa tillväxt på marknadsplatser
För att lyckas på digitala marknadsplatser krävs kontinuerlig analys och optimering, precis som gällande dina egna kanaler. Vi vet att just digitala marknadsplatser är outforskad mark för flera e-handlare där ute. Och det är därför vi finns här, det är vår grej – vi hjälper varumärken att lyckas på digitala marknadsplatser!

Efva Attling expanderar på nya marknader via Zalando Fulfillment solution
Efva Attling har skapat smycken sedan 1996 och är ett väletablerat svenskt smyckesvarumärke som nu med hjälp av Ondrops integration lanserar sin kollektion på flertalet marknader samtidigt via Zalando Fulfillment Solution (ZFS).

Marknadsplatser – en outforskad möjlighet för många svenska företag
Svenska företag och varumärken har länge legat i framkant med ett högt anseende internationellt och digital kompetens av högsta klass. Men är det fortfarande fallet? En sak är säker och det är att det digitala landskapet förändras snabbt och ständigt, precis som konsumentbeteendet. Nya utmaningar och möjligheter uppdagas och vi ser nu en globalt växande trend i plattformshandel och digitala marknadsplatser. Internationella jättar som Amazon och Zalando är två givna exempel, men även lokalt växer fler digitala marknadsplatser fram, som exempelvis Åhléns, Stadium och Elgiganten här i Sverige.

Saddler expanderar via Zalando
Saddler är ett av Skandinaviens ledande accessoarföretag som nu digitaliserar sin B2B handel genom satsningar på digitalt showroom samt direktförsäljning till konsument via plattformar som Zalando med en sömlös integration.

Dedicated utvecklar hållbar handel via marknadsplatser
Det Svenska varumärket Dedicated, med en tydlig värderingsstyrd affärsmodell och hållbart fokus, har inlett samarbete med Ondrop med syftet att automatisera produkt- och orderflöden via externa plattformar.