Svea automatiserar orderflöden till Afound & Åhlens

Svea automatiserar produkt- och orderflöden för att effektivisera och expandera försäljningen på befintliga samt nya marknader.
Share on linkedin
Dela på LinkedIn

Med en stigande efterfrågan via Afound och Åhléns marknadsplatser fanns ett behov att gå från ett manuellt produkt- och orderflöde till att integrera och automatisera processer, för att på ett effektivt sätt hantera all data på ett ställe och samtidigt öka orderbehandlingshastigheten samt öka tillväxten.

Det svenska modevarumärket Svea har ingått ett partnerskap med affärsplattformen Ondrop med syftet att strategiskt utveckla B2B handeln genom att addera marknadsplatser till befintliga återförsäljare, dels som analysgrund för att identifiera nya marknader men främst för att öka exponeringen av produkter och att nå ut till fler kunder.

Siktet är inställt på att fortsätta att utveckla försäljningen direkt till konsument via digitala marknadsplatser där Svea inom kort även kommer att, via integrationen till Ondrop, lansera produkter på modejätten Zalando.

Solution Partner

Adbriq

Marknadsplats

Afound, Åhléns

Svea

Framtiden tillhör de som vågar tro på sig själva,
och vi har trott på vårt varumärke sedan 1998.
Svea är 90-talets streetwear bland bubbelgumsrosa L.A.-kvarter, kombinerat med det skandinaviskt coola som vi älskar. Alltid med en twist – aldrig en tråkig stund. Välkommen till Svea!
 
Svea är ett svenskt klädmärke som drivs av modefamiljen Wallmansson och grundades 1998 av formgivaren Kiki, även känd som familjens överhuvud. Sedan 2000 har familjen varit ensamägare till bolaget då de övriga medgrundarna tvingades lämna bolaget. 
 
Kiki har en gedigen bakgrund inom modebranschen; Hon har jobbat för flera stora skandinaviska varumärken och företag som Solo, BikBok, och sist men inte minst JC, där hon var designchef under företagets glansdagar under mitten av 90-talet.
 
 
Brand Launch

Corlin Eyewear satsar på tillväxt genom Zalando Marketing Services

Corlin Eyewear har nyligen lanserat sitt sitt iögonfallande sortiment av solglasögon på flera internationella marknader. Vi kan stolt meddela att Corlin, genom Ondrops sömlösa lager- och orderintegration, nu säljer sina produkter på Zalando i Tyskland, Danmark, Finland och Sverige. För alla parter har samarbetet bara börjat. Corlin Eyewear vill genom bättre exponering, varumärkesbyggande aktiviteter och löpande optimering ta nästa steg på sin tillväxtresa.

Articles

Marknadsplatser – en outforskad möjlighet för många svenska företag

Svenska företag och varumärken har länge legat i framkant med ett högt anseende internationellt och digital kompetens av högsta klass. Men är det fortfarande fallet? En sak är säker och det är att det digitala landskapet förändras snabbt och ständigt, precis som konsumentbeteendet. Nya utmaningar och möjligheter uppdagas och vi ser nu en globalt växande trend i plattformshandel och digitala marknadsplatser. Internationella jättar som Amazon och Zalando är två givna exempel, men även lokalt växer fler digitala marknadsplatser fram, som exempelvis Åhléns, Stadium och Elgiganten här i Sverige.

Brand Launch

Saddler expanderar via Zalando

Saddler är ett av Skandinaviens ledande accessoarföretag som nu digitaliserar sin B2B handel genom satsningar på digitalt showroom samt direktförsäljning till konsument via plattformar som Zalando med en sömlös integration.

Brand Launch

Dedicated utvecklar hållbar handel via marknadsplatser

Det Svenska varumärket Dedicated, med en tydlig värderingsstyrd affärsmodell och hållbart fokus, har inlett samarbete med Ondrop med syftet att automatisera produkt- och orderflöden via externa plattformar.