Viskan + Ondrop förenklar digital försäljning via marknadsplatser

Den tydliga trenden i framväxten av digitala marknadsplatser, har förändrat handeln i stora delar av världen.

Digitala marknadsplatser lockar stora volymer av potentiella kunder vilket ger goda möjligheter för detaljhandelsvarumärken att dra nytta av. Hur gör du som varumärke för att sälja via marknadsplatser utan att det för med sig tidskrävande administration, eller stora investeringar i flertalet direkt-integrationer?

Share on linkedin
Dela på LinkedIn

Tillsammans med Viskan har vi skapat ett mycket kostnads- och tidseffektivt sätt för våra gemensamma kunder att nå ut till flertalet marknadsplatser som Afound, Zalando, Åhlens och Amazon samtidigt. Målsättningen har varit minimal administration genom automatiserad orderhantering och skalbar försäljning genom ökad exponering och tillväxtpotential. Vi uppnår det här genom att använda befintliga flöden i systemen, vilket gör att det bara blir en adderad ström av order utan att det skapar mer administration.

Viskan

Viskan är leverantör av e-handelsplattform för varumärken, retail, B2B och abonnemang. Vi levererar prestanda i världsklass och anpassar din e-handel med smarta lösningar och den bästa kundupplevelsen. Med vår headless e-handelsplattform kan du expandera oavsett bransch, omfattning, marknad eller språk. Vi hjälper dig även att koppla samman dina fysiska butiker med din e-handel genom vårt heltäckande omnichannel koncept.
 
Vi vill göra det enkelt för våra kunder att driva och utveckla sin digitala affär och en del i detta är att vi tar ett helhetsansvar, både när det kommer till systemlösningar och stöttning för tillväxt och expansion. Vår mission är att erbjuda den bästa tänkbara plattformen för e-handel, subscription och omnichannel, med innovativa lösningar och friktionsfri uppskalning. Oavsett var i detta landskap du befinner dig, kan du känna dig trygg i att Viskan har lösningen. 
Articles

Strategier för framgång på digitala marknadsplatser

Under 2023 ökade våra kunders totala försäljning på digitala marknadsplatser med 320%. Denna exponentiella tillväxt understryker inte bara värdet av att närvara på digitala marknadsplatser utan även behovet av en välplanerad strategi för att maximera resultatet.

Dr Denim
Brand Launch

Dr Denims succé på digitala marknadsplatser

I den ständigt skiftande världen av detaljhandel har teknologi och innovation blivit de viktigaste drivkrafterna bakom framgångsrika företag. Ett lysande exempel på detta är Dr Denim, det framstående modevarumärket känt för sina kvalitetsjeansprodukter. Genom ett innovativt partnerskap med Ondrop har Dr Denim implementerat ett sömlöst integrerat order- och produktflöde, vilket har möjliggjort en omfattande exponering av deras utvalda sortiment på Zalando, Europas ledande online-marknadsplats.

Articles

Digitala marknadsplatser – En väg ut i Europa

Business Sweden stod värd för Swedish E-commerce Academy’s webinar ”Digitala marknadsplatser – en väg ut i Europa” där det diskuterades möjligheter för svenska retailbolag att genom digitala marknadsplatser nå ut i bruset av det enorma produktutbudet online i Europa.

Oscar Jacobson
Brand Launch

Oscar Jacobson lanserar kollektion på Zalando

Oscar Jacobson som är ett av Skandinaviens ledande livsstilsvarumärken för män, har lanserat sin kollektion på den digitala marknadsplatsen Zalando. Med en sömlös API-integration får kunden samma produktupplevelse som i Oscar Jacobson’s egna kanaler.

Articles

Skapa tillväxt på marknadsplatser

För att lyckas på digitala marknadsplatser krävs kontinuerlig analys och optimering, precis som gällande dina egna kanaler. Vi vet att just digitala marknadsplatser är outforskad mark för flera e-handlare där ute. Och det är därför vi finns här, det är vår grej – vi hjälper varumärken att lyckas på digitala marknadsplatser!