Oscar Jacobson lanserar kollektion på Zalando

Oscar Jacobson som är ett av Skandinaviens ledande livsstilsvarumärken för män, har lanserat sin kollektion på den digitala marknadsplatsen Zalando. Med en sömlös API-integration får kunden samma produktupplevelse som i Oscar Jacobson’s egna kanaler.
Share on linkedin
Dela på LinkedIn
Oscar Jacobson

Ondrop har skapat ett integrerat order- och produktflöde via Oscar Jacobson e-handelsplattform samt affärssystem som nu kan exponera utvalt sortiment på digitala marknadsplatser med enhetlig produktinformation samt full kontroll på sortiment, pris och lager. Inkommande beställningar processas automatiskt via Ondrop plattformen till affärssystemet och distribueras från Oscar Jacobson’s egna lager direkt till kunden.

Oscar Jacobson kan nu erbjuda varumärkets produkter till Zalando’s 50 miljoner kunder med syftet att öka efterfrågan på nya och befintliga marknader.

 

Oscar Jacobson

 
 
Oscar Jacobson grundades 1903 och är ett av Sveriges mest anrika herrkonfektionsföretag. Hög kvalitet i design, tyger och passform kombineras med både tidlös elegans och ett attraktivt mode för stilmedvetna män i alla åldrar. Bolaget har försäljning i Europa med fokus i Norden.
 
Försäljningen sker via cirka 150 återförsäljare, 13 egna fysiska flaggskeppsbutiker, fyra outlets samt i egen e-handel. Oscar Jacobson ägs av Mellby Gård sedan 2018.

Maximera din synlighet på digitala marknadsplatser

Periodvis har varumärken inte samma möjligheter att göra större investeringar i områden utanför sina största kanaler. Hur ska man då jobba för att säkerställa så hög grad av synlighet som möjligt för att inte tappa mark? Mer specifikt, hur påverkar man algoritmerna på marknadsplatser för att maximera synligheten och därigenom den organiska trafiken?

Articles

Strategier för framgång på digitala marknadsplatser

Under 2023 ökade våra kunders totala försäljning på digitala marknadsplatser med 320%. Denna exponentiella tillväxt understryker inte bara värdet av att närvara på digitala marknadsplatser utan även behovet av en välplanerad strategi för att maximera resultatet.

Dr Denim
Brand Launch

Dr Denims succé på digitala marknadsplatser

I den ständigt skiftande världen av detaljhandel har teknologi och innovation blivit de viktigaste drivkrafterna bakom framgångsrika företag. Ett lysande exempel på detta är Dr Denim, det framstående modevarumärket känt för sina kvalitetsjeansprodukter. Genom ett innovativt partnerskap med Ondrop har Dr Denim implementerat ett sömlöst integrerat order- och produktflöde, vilket har möjliggjort en omfattande exponering av deras utvalda sortiment på Zalando, Europas ledande online-marknadsplats.

Articles

Digitala marknadsplatser – En väg ut i Europa

Business Sweden stod värd för Swedish E-commerce Academy’s webinar ”Digitala marknadsplatser – en väg ut i Europa” där det diskuterades möjligheter för svenska retailbolag att genom digitala marknadsplatser nå ut i bruset av det enorma produktutbudet online i Europa.

Oscar Jacobson
Brand Launch

Oscar Jacobson lanserar kollektion på Zalando

Oscar Jacobson som är ett av Skandinaviens ledande livsstilsvarumärken för män, har lanserat sin kollektion på den digitala marknadsplatsen Zalando. Med en sömlös API-integration får kunden samma produktupplevelse som i Oscar Jacobson’s egna kanaler.

Articles

Skapa tillväxt på marknadsplatser

För att lyckas på digitala marknadsplatser krävs kontinuerlig analys och optimering, precis som gällande dina egna kanaler. Vi vet att just digitala marknadsplatser är outforskad mark för flera e-handlare där ute. Och det är därför vi finns här, det är vår grej – vi hjälper varumärken att lyckas på digitala marknadsplatser!