Oscar Jacobson lanserar kollektion på Zalando

Oscar Jacobson som är ett av Skandinaviens ledande livsstilsvarumärken för män, har lanserat sin kollektion på den digitala marknadsplatsen Zalando. Med en sömlös API-integration får kunden samma produktupplevelse som i Oscar Jacobson’s egna kanaler.
Share on linkedin
Dela på LinkedIn
Oscar Jacobson

Ondrop har skapat ett integrerat order- och produktflöde via Oscar Jacobson e-handelsplattform samt affärssystem som nu kan exponera utvalt sortiment på digitala marknadsplatser med enhetlig produktinformation samt full kontroll på sortiment, pris och lager. Inkommande beställningar processas automatiskt via Ondrop plattformen till affärssystemet och distribueras från Oscar Jacobson’s egna lager direkt till kunden.

Oscar Jacobson kan nu erbjuda varumärkets produkter till Zalando’s 50 miljoner kunder med syftet att öka efterfrågan på nya och befintliga marknader.

 

Oscar Jacobson

 
 
Oscar Jacobson grundades 1903 och är ett av Sveriges mest anrika herrkonfektionsföretag. Hög kvalitet i design, tyger och passform kombineras med både tidlös elegans och ett attraktivt mode för stilmedvetna män i alla åldrar. Bolaget har försäljning i Europa med fokus i Norden.
 
Försäljningen sker via cirka 150 återförsäljare, 13 egna fysiska flaggskeppsbutiker, fyra outlets samt i egen e-handel. Oscar Jacobson ägs av Mellby Gård sedan 2018.
Articles

Digitala marknadsplatser – En väg ut i Europa

Business Sweden stod värd för Swedish E-commerce Academy’s webinar ”Digitala marknadsplatser – en väg ut i Europa” där det diskuterades möjligheter för svenska retailbolag att genom digitala marknadsplatser nå ut i bruset av det enorma produktutbudet online i Europa.

Oscar Jacobson
Brand Launch

Oscar Jacobson lanserar kollektion på Zalando

Oscar Jacobson som är ett av Skandinaviens ledande livsstilsvarumärken för män, har lanserat sin kollektion på den digitala marknadsplatsen Zalando. Med en sömlös API-integration får kunden samma produktupplevelse som i Oscar Jacobson’s egna kanaler.

Articles

Skapa tillväxt på marknadsplatser

För att lyckas på digitala marknadsplatser krävs kontinuerlig analys och optimering, precis som gällande dina egna kanaler. Vi vet att just digitala marknadsplatser är outforskad mark för flera e-handlare där ute. Och det är därför vi finns här, det är vår grej – vi hjälper varumärken att lyckas på digitala marknadsplatser!

Articles

Marknadsplatser – en outforskad möjlighet för många svenska företag

Svenska företag och varumärken har länge legat i framkant med ett högt anseende internationellt och digital kompetens av högsta klass. Men är det fortfarande fallet? En sak är säker och det är att det digitala landskapet förändras snabbt och ständigt, precis som konsumentbeteendet. Nya utmaningar och möjligheter uppdagas och vi ser nu en globalt växande trend i plattformshandel och digitala marknadsplatser. Internationella jättar som Amazon och Zalando är två givna exempel, men även lokalt växer fler digitala marknadsplatser fram, som exempelvis Åhléns, Stadium och Elgiganten här i Sverige.

Brand Launch

Saddler expanderar via Zalando

Saddler är ett av Skandinaviens ledande accessoarföretag som nu digitaliserar sin B2B handel genom satsningar på digitalt showroom samt direktförsäljning till konsument via plattformar som Zalando med en sömlös integration.