- August 26, 2022
Efva Attling lanserar kollektion på flertalet marknader via Zalando Fulfillment solution

Via Zalandos logistik lösning (ZFS) kan Efva Attling få del av ett sömlöst logistik nätverk för hela Europa och kan därmed helt fokusera på produkt samt optimera exponering/försäljning på Zalando.
Zalando Fulfillment Solution (ZFS) innebär att utvalda produkter skickas till Zalando som sedan sköter logistiken åt varumärket. Efva Attling äger fortfarande sina produkter men Zalando tar hand om lager, leveranser och returer.
Fördelen med ZFS är att få tillgång till Zalandos logistiknätverk för att snabbt lansera, skala och expandera till nya marknader. Efva Attling har inledningsvis valt att lansera sin kollektion på följande marknader: Sverige, Holland, Irland, Estland, Danmark, Finland, Österrike och Tyskland.
Med en fulfillment lösning skickar varumärket utvalt lager till Zalando, som sedan ansvarar för lagerhantering samt logistik till slutkund. Varumärket kan även dra nytta av marknadsplatsens logistiknätverk för att lansera, skala och expandera till nya marknader.
Se Efva Attling’s kollektion för den Svenska marknaden här.
Efva Attling

Efva Attling lanserar kollektion på flertalet marknader via Zalando Fulfillment solution
Efva Attling har skapat smycken sedan 1996 och är ett väletablerat svenskt smyckesvarumärke som nu med hjälp av Ondrops integration lanserar sin kollektion på flertalet marknader samtidigt via Zalando Fulfillment Solution (ZFS).

Corlin Eyewear satsar på tillväxt genom Zalando Marketing Services
Corlin Eyewear har nyligen lanserat sitt sitt iögonfallande sortiment av solglasögon på flera internationella marknader. Vi kan stolt meddela att Corlin, genom Ondrops sömlösa lager- och orderintegration, nu säljer sina produkter på Zalando i Tyskland, Danmark, Finland och Sverige. För alla parter har samarbetet bara börjat. Corlin Eyewear vill genom bättre exponering, varumärkesbyggande aktiviteter och löpande optimering ta nästa steg på sin tillväxtresa.

Marknadsplatser – en outforskad möjlighet för många svenska företag
Svenska företag och varumärken har länge legat i framkant med ett högt anseende internationellt och digital kompetens av högsta klass. Men är det fortfarande fallet? En sak är säker och det är att det digitala landskapet förändras snabbt och ständigt, precis som konsumentbeteendet. Nya utmaningar och möjligheter uppdagas och vi ser nu en globalt växande trend i plattformshandel och digitala marknadsplatser. Internationella jättar som Amazon och Zalando är två givna exempel, men även lokalt växer fler digitala marknadsplatser fram, som exempelvis Åhléns, Stadium och Elgiganten här i Sverige.

Saddler expanderar via Zalando
Saddler är ett av Skandinaviens ledande accessoarföretag som nu digitaliserar sin B2B handel genom satsningar på digitalt showroom samt direktförsäljning till konsument via plattformar som Zalando med en sömlös integration.

Dedicated utvecklar hållbar handel via marknadsplatser
Det Svenska varumärket Dedicated, med en tydlig värderingsstyrd affärsmodell och hållbart fokus, har inlett samarbete med Ondrop med syftet att automatisera produkt- och orderflöden via externa plattformar.

Utmaningen som skapade en värderingsdriven affärsplattform & nätverkshandel
Att digitaliseringen blir en allt större del av vår vardag har ingen missat. Men för många företag blir det mer av en nödvändighet för att lyckas. Vissa branscher är mer berörda än andra och detaljhandeln en av de som nu genomgår en revolution i hur produkter når sina slutkunder.