Efva Attling expanderar på nya marknader via Zalando Fulfillment solution

Efva Attling har skapat smycken sedan 1996 och är ett väletablerat svenskt smyckesvarumärke som nu med hjälp av Ondrops integration lanserar sin kollektion på flertalet marknader samtidigt via Zalando Fulfillment Solution (ZFS).
Share on linkedin
Dela på LinkedIn
Efva Attling

Via Zalandos logistik lösning (ZFS) kan Efva Attling få del av ett sömlöst logistik nätverk för hela Europa och kan därmed helt fokusera på produkt samt optimera exponering/försäljning på Zalando.  

Zalando Fulfillment Solution (ZFS) innebär att utvalda produkter skickas till Zalando som sedan sköter logistiken åt varumärket. Efva Attling äger fortfarande sina produkter men Zalando tar hand om lager, leveranser och returer. 

Fördelen med ZFS är att få tillgång till Zalandos logistiknätverk för att snabbt lansera, skala och expandera till nya marknader. Efva Attling har inledningsvis valt att lansera sin kollektion på följande marknader: Sverige, Holland, Irland, Estland, Danmark, Finland, Österrike och Tyskland. 

Med en fulfillment lösning skickar varumärket utvalt lager till Zalando, som sedan ansvarar för lagerhantering samt logistik till slutkund. Varumärket kan även dra nytta av marknadsplatsens logistiknätverk för att lansera, skala och expandera till nya marknader.

Se Efva Attling’s kollektion för den Svenska marknaden här

Solution Partner

Ondrop Application

Marknadsplats

Zalando

Efva Attling

 
 
Hos Efva Attling Stockholm hittar du smycken med budskap, i både silver, rött och vitt guld – smycken till dam och herr. Efva har sedan starten år 1996 designat alla smycken med en tanke, med inspiration från möten med människor, arkitektur, musik och kärlek.
 
Många av alla fina smycken är berikade med tänkvärda budskap där du som bärare kan välja att göra ett statement i ditt val av smycke eller låta dig stärkas av tanken bakom smycket.
Articles

Digitala marknadsplatser – En väg ut i Europa

Business Sweden stod värd för Swedish E-commerce Academy’s webinar ”Digitala marknadsplatser – en väg ut i Europa” där det diskuterades möjligheter för svenska retailbolag att genom digitala marknadsplatser nå ut i bruset av det enorma produktutbudet online i Europa.

Oscar Jacobson
Brand Launch

Oscar Jacobson lanserar kollektion på Zalando

Oscar Jacobson som är ett av Skandinaviens ledande livsstilsvarumärken för män, har lanserat sin kollektion på den digitala marknadsplatsen Zalando. Med en sömlös API-integration får kunden samma produktupplevelse som i Oscar Jacobson’s egna kanaler.

Articles

Skapa tillväxt på marknadsplatser

För att lyckas på digitala marknadsplatser krävs kontinuerlig analys och optimering, precis som gällande dina egna kanaler. Vi vet att just digitala marknadsplatser är outforskad mark för flera e-handlare där ute. Och det är därför vi finns här, det är vår grej – vi hjälper varumärken att lyckas på digitala marknadsplatser!

Articles

Marknadsplatser – en outforskad möjlighet för många svenska företag

Svenska företag och varumärken har länge legat i framkant med ett högt anseende internationellt och digital kompetens av högsta klass. Men är det fortfarande fallet? En sak är säker och det är att det digitala landskapet förändras snabbt och ständigt, precis som konsumentbeteendet. Nya utmaningar och möjligheter uppdagas och vi ser nu en globalt växande trend i plattformshandel och digitala marknadsplatser. Internationella jättar som Amazon och Zalando är två givna exempel, men även lokalt växer fler digitala marknadsplatser fram, som exempelvis Åhléns, Stadium och Elgiganten här i Sverige.

Brand Launch

Saddler expanderar via Zalando

Saddler är ett av Skandinaviens ledande accessoarföretag som nu digitaliserar sin B2B handel genom satsningar på digitalt showroom samt direktförsäljning till konsument via plattformar som Zalando med en sömlös integration.