Dedicated utvecklar hållbar handel via marknadsplatser

Det Svenska varumärket Dedicated, med en tydlig värderingsstyrd affärsmodell och hållbart fokus, har inlett samarbete med Ondrop med syftet att automatisera produkt- och orderflöden via externa plattformar.
Share on linkedin
Dela på LinkedIn

Tillsammans med Dedicated och vår solution partner Centra har vi skapat ett integrerat order- och produktflöde med syftet att utveckla varumärkets försäljning och exponering via plattformar. Först ut är lansering på Åhléns marknadsplats för att sedan fortsätta arbetet med onboarding till fler utvalda plattformar. 

Vårt uppdrag är att digitalt bana vägen för Dedicated att uppnå en hållbar tillväxt via marknadsplatser, genom att förenkla, effektivisera arbetsflöden och samtidigt öka varumärkets produktexponering samt försäljning.

Dedicated

Established 2006 in Sweden
We started with an environmental retail chain back in 2006 and realized that there were no sustainable brands with flavor, in terms of graphics or relevant collaborations. So we created Dedicated to fill that gap.

And despite all the talk about fashion becoming sustainable, this is still an industry built on inhuman working conditions, pollution, and toxicness. And the textile sector now accounts for 8-10% of global Co2 emissions.

We want to show that fashion can be done differently. In touch with nature. Fair & responsible. And without the use of toxic pesticides and fertilizers. It’s just a matter of mindset and seeing the bigger picture.

Today we’re working with GOTS and Fairtrade certified cotton, GRS recycled polyester and natural fibers such as TENCEL™ Lyocell by Lenzing. And by collaborating with photographers, illustrators and artists from all over the world we’re able to give you unique, fun and diverse collections.

Support Your Local Planet.
Brand Launch

Corlin Eyewear satsar på tillväxt genom Zalando Marketing Services

Corlin Eyewear har nyligen lanserat sitt sitt iögonfallande sortiment av solglasögon på flera internationella marknader. Vi kan stolt meddela att Corlin, genom Ondrops sömlösa lager- och orderintegration, nu säljer sina produkter på Zalando i Tyskland, Danmark, Finland och Sverige. För alla parter har samarbetet bara börjat. Corlin Eyewear vill genom bättre exponering, varumärkesbyggande aktiviteter och löpande optimering ta nästa steg på sin tillväxtresa.

Articles

Marknadsplatser – en outforskad möjlighet för många svenska företag

Svenska företag och varumärken har länge legat i framkant med ett högt anseende internationellt och digital kompetens av högsta klass. Men är det fortfarande fallet? En sak är säker och det är att det digitala landskapet förändras snabbt och ständigt, precis som konsumentbeteendet. Nya utmaningar och möjligheter uppdagas och vi ser nu en globalt växande trend i plattformshandel och digitala marknadsplatser. Internationella jättar som Amazon och Zalando är två givna exempel, men även lokalt växer fler digitala marknadsplatser fram, som exempelvis Åhléns, Stadium och Elgiganten här i Sverige.

Brand Launch

Saddler expanderar via Zalando

Saddler är ett av Skandinaviens ledande accessoarföretag som nu digitaliserar sin B2B handel genom satsningar på digitalt showroom samt direktförsäljning till konsument via plattformar som Zalando med en sömlös integration.

Brand Launch

Dedicated utvecklar hållbar handel via marknadsplatser

Det Svenska varumärket Dedicated, med en tydlig värderingsstyrd affärsmodell och hållbart fokus, har inlett samarbete med Ondrop med syftet att automatisera produkt- och orderflöden via externa plattformar.