- November 18, 2021
Dedicated utvecklar hållbar handel via marknadsplatser

Tillsammans med Dedicated och vår solution partner Centra har vi skapat ett integrerat order- och produktflöde med syftet att utveckla varumärkets försäljning och exponering via plattformar. Först ut är lansering på Åhléns marknadsplats för att sedan fortsätta arbetet med onboarding till fler utvalda plattformar.
Vårt uppdrag är att digitalt bana vägen för Dedicated att uppnå en hållbar tillväxt via marknadsplatser, genom att förenkla, effektivisera arbetsflöden och samtidigt öka varumärkets produktexponering samt försäljning.
Dedicated
And despite all the talk about fashion becoming sustainable, this is still an industry built on inhuman working conditions, pollution, and toxicness. And the textile sector now accounts for 8-10% of global Co2 emissions.
We want to show that fashion can be done differently. In touch with nature. Fair & responsible. And without the use of toxic pesticides and fertilizers. It’s just a matter of mindset and seeing the bigger picture.
Today we’re working with GOTS and Fairtrade certified cotton, GRS recycled polyester and natural fibers such as TENCEL™ Lyocell by Lenzing. And by collaborating with photographers, illustrators and artists from all over the world we’re able to give you unique, fun and diverse collections.
Support Your Local Planet.

Oscar Jacobson lanserar kollektion på Zalando
Oscar Jacobson som är ett av Skandinaviens ledande livsstilsvarumärken för män, har lanserat sin kollektion på den digitala marknadsplatsen Zalando. Med en sömlös API-integration får kunden samma produktupplevelse som i Oscar Jacobson’s egna kanaler.

Skapa tillväxt på marknadsplatser
För att lyckas på digitala marknadsplatser krävs kontinuerlig analys och optimering, precis som gällande dina egna kanaler. Vi vet att just digitala marknadsplatser är outforskad mark för flera e-handlare där ute. Och det är därför vi finns här, det är vår grej – vi hjälper varumärken att lyckas på digitala marknadsplatser!

Efva Attling expanderar på nya marknader via Zalando Fulfillment solution
Efva Attling har skapat smycken sedan 1996 och är ett väletablerat svenskt smyckesvarumärke som nu med hjälp av Ondrops integration lanserar sin kollektion på flertalet marknader samtidigt via Zalando Fulfillment Solution (ZFS).

Marknadsplatser – en outforskad möjlighet för många svenska företag
Svenska företag och varumärken har länge legat i framkant med ett högt anseende internationellt och digital kompetens av högsta klass. Men är det fortfarande fallet? En sak är säker och det är att det digitala landskapet förändras snabbt och ständigt, precis som konsumentbeteendet. Nya utmaningar och möjligheter uppdagas och vi ser nu en globalt växande trend i plattformshandel och digitala marknadsplatser. Internationella jättar som Amazon och Zalando är två givna exempel, men även lokalt växer fler digitala marknadsplatser fram, som exempelvis Åhléns, Stadium och Elgiganten här i Sverige.

Saddler expanderar via Zalando
Saddler är ett av Skandinaviens ledande accessoarföretag som nu digitaliserar sin B2B handel genom satsningar på digitalt showroom samt direktförsäljning till konsument via plattformar som Zalando med en sömlös integration.

Dedicated utvecklar hållbar handel via marknadsplatser
Det Svenska varumärket Dedicated, med en tydlig värderingsstyrd affärsmodell och hållbart fokus, har inlett samarbete med Ondrop med syftet att automatisera produkt- och orderflöden via externa plattformar.