- February 15, 2022
Saddler expanderar via Zalando

Med ett integrerat order- och produktflöde via Garp affärssystem och PIM, kan Saddler exponera sin kollektion via digitala marknadsplatser med enhetlig produktinformation och full kontroll på sortiment, pris och lager.
Saddler kan nu erbjuda varumärkets produkter till miljontals nya kunder samt öka efterfrågan på nya och befintliga marknader via Zalando digitala marknadsplats som redan har en upparbetad kundkrets. Inkommande beställningar processas automatiskt via Ondrop till Garp affärssystem och distribueras från Saddler’s lager direkt till kunden.
Se Saddler’s produkter på Zalando här.
Saddler
Our success requires dedication, in terms of our ability to embrace the latest fashion trends, as well as to contribute to the development of the global leather industry.
Our close, long-term relationships with our suppliers make it possible for us to steer every aspect of production, from which chemicals are being used for tanning to fair wages for the craftsmen. We are proud of our products and are happy to explain how they have been produced. Transparency is a natural driving force for improvement. As is true for our products, every aspect of our work should bear up to any kind of scrutiny.
You can trust in the sustainability of every Saddler accessory, just as you can rely on the supreme quality of the leather it’s made from. This is our promise to you.

Corlin Eyewear satsar på tillväxt genom Zalando Marketing Services
Corlin Eyewear har nyligen lanserat sitt sitt iögonfallande sortiment av solglasögon på flera internationella marknader. Vi kan stolt meddela att Corlin, genom Ondrops sömlösa lager- och orderintegration, nu säljer sina produkter på Zalando i Tyskland, Danmark, Finland och Sverige. För alla parter har samarbetet bara börjat. Corlin Eyewear vill genom bättre exponering, varumärkesbyggande aktiviteter och löpande optimering ta nästa steg på sin tillväxtresa.

Marknadsplatser – en outforskad möjlighet för många svenska företag
Svenska företag och varumärken har länge legat i framkant med ett högt anseende internationellt och digital kompetens av högsta klass. Men är det fortfarande fallet? En sak är säker och det är att det digitala landskapet förändras snabbt och ständigt, precis som konsumentbeteendet. Nya utmaningar och möjligheter uppdagas och vi ser nu en globalt växande trend i plattformshandel och digitala marknadsplatser. Internationella jättar som Amazon och Zalando är två givna exempel, men även lokalt växer fler digitala marknadsplatser fram, som exempelvis Åhléns, Stadium och Elgiganten här i Sverige.

Saddler expanderar via Zalando
Saddler är ett av Skandinaviens ledande accessoarföretag som nu digitaliserar sin B2B handel genom satsningar på digitalt showroom samt direktförsäljning till konsument via plattformar som Zalando med en sömlös integration.

Dedicated utvecklar hållbar handel via marknadsplatser
Det Svenska varumärket Dedicated, med en tydlig värderingsstyrd affärsmodell och hållbart fokus, har inlett samarbete med Ondrop med syftet att automatisera produkt- och orderflöden via externa plattformar.

Utmaningen som skapade en värderingsdriven affärsplattform & nätverkshandel
Att digitaliseringen blir en allt större del av vår vardag har ingen missat. Men för många företag blir det mer av en nödvändighet för att lyckas. Vissa branscher är mer berörda än andra och detaljhandeln en av de som nu genomgår en revolution i hur produkter når sina slutkunder.

Connector utvecklad till affärssystemet Garp
Affärsplattformen Ondrop har utvecklat en connector till affärssystemet Garp tillsammans med GC Solution