Viskan + Ondrop förenklar digital försäljning via marknadsplatser

Den tydliga trenden i framväxten av digitala marknadsplatser, har förändrat handeln i stora delar av världen.

Digitala marknadsplatser lockar stora volymer av potentiella kunder vilket ger goda möjligheter för detaljhandelsvarumärken att dra nytta av. Hur gör du som varumärke för att sälja via marknadsplatser utan att det för med sig tidskrävande administration, eller stora investeringar i flertalet direkt-integrationer?

Share on linkedin
Dela på LinkedIn

Tillsammans med Viskan har vi skapat ett mycket kostnads- och tidseffektivt sätt för våra gemensamma kunder att nå ut till flertalet marknadsplatser som Afound, Zalando, Åhlens och Amazon samtidigt. Målsättningen har varit minimal administration genom automatiserad orderhantering och skalbar försäljning genom ökad exponering och tillväxtpotential. Vi uppnår det här genom att använda befintliga flöden i systemen, vilket gör att det bara blir en adderad ström av order utan att det skapar mer administration.

Viskan

Viskan är leverantör av e-handelsplattform för varumärken, retail, B2B och abonnemang. Vi levererar prestanda i världsklass och anpassar din e-handel med smarta lösningar och den bästa kundupplevelsen. Med vår headless e-handelsplattform kan du expandera oavsett bransch, omfattning, marknad eller språk. Vi hjälper dig även att koppla samman dina fysiska butiker med din e-handel genom vårt heltäckande omnichannel koncept.
 
Vi vill göra det enkelt för våra kunder att driva och utveckla sin digitala affär och en del i detta är att vi tar ett helhetsansvar, både när det kommer till systemlösningar och stöttning för tillväxt och expansion. Vår mission är att erbjuda den bästa tänkbara plattformen för e-handel, subscription och omnichannel, med innovativa lösningar och friktionsfri uppskalning. Oavsett var i detta landskap du befinner dig, kan du känna dig trygg i att Viskan har lösningen. 
Articles

Marknadsplatser – en outforskad möjlighet för många svenska företag

Svenska företag och varumärken har länge legat i framkant med ett högt anseende internationellt och digital kompetens av högsta klass. Men är det fortfarande fallet? En sak är säker och det är att det digitala landskapet förändras snabbt och ständigt, precis som konsumentbeteendet. Nya utmaningar och möjligheter uppdagas och vi ser nu en globalt växande trend i plattformshandel och digitala marknadsplatser. Internationella jättar som Amazon och Zalando är två givna exempel, men även lokalt växer fler digitala marknadsplatser fram, som exempelvis Åhléns, Stadium och Elgiganten här i Sverige.

Brand Launch

Saddler expanderar via Zalando

Saddler är ett av Skandinaviens ledande accessoarföretag som nu digitaliserar sin B2B handel genom satsningar på digitalt showroom samt direktförsäljning till konsument via plattformar som Zalando med en sömlös integration.

Brand Launch

Dedicated utvecklar hållbar handel via marknadsplatser

Det Svenska varumärket Dedicated, med en tydlig värderingsstyrd affärsmodell och hållbart fokus, har inlett samarbete med Ondrop med syftet att automatisera produkt- och orderflöden via externa plattformar.